تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۲۲
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۴۸۰۲
سرویس خبر : انرژی

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۴/۱۲ |برنت ۸۶ دلار و ۸۴ سنت شد

‌می‌متالز - قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۸۶ دلار و ۸۴ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت نفت تغییر چندانی در معاملات روز سه‌شنبه نداشته و نزدیک به بالاترین رقم طی دو ماه گذشته که در روز دوشنبه به آن رسیده بود معامله می‌شود.. انتظار افزایش تقاضا برای سوخت در فصل پرمصرف تابستان و افزایش احتمال کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و تاثیر آن بر تقویت رشد اقتصاد از قیمت نفت حمایت کرده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۸۶ دلار و ۸۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱۸ سنت معادل ۰.۲۲ درصد افزایش ۸۳ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

انتظار می‌رود تقاضا برای بنزین در آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده نفت دنیا در فصل پرمصرف تابستان و در آستانه تعطیلات روز استقلال این کشور در این هفته افزایش یابد. 

انجمن اتومبیل آمریکا پیش بینی می‌کند سفر‌ها در این تعطیلات ۵.۲ درصد نسبت به سال گذشته میلادی افزایش داشته باشد. سفر‌های زمینی با خودرو ۴.۸ درصد بیشتر از ۲۰۲۳ خواهد بود.

در زمینه عرضه، بازار‌ها آماده اختلال احتمالی در تولید نفت آمریکا به خاطر طوفان بریل هستند. 

از طرف دیگر، نشانه‌های کاهش تورم در آمریکا امید‌ها نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر را افزایش داده است.

گزارشی در روز دوشنبه نشان داد فعالیت تولید کارخانه‌ای در آمریکا برای سومین ماه پیاپی کاهش یافته و هزینه‌ای که تولیدکنندگان برای برخی از تولیدات خود می‌پردازند به پایین‌ترین سطح طی ۶ ماه گذشته رسیده است.

وزارت اقتصاد آمریکا در روز جمعه اعلام کرد تورم در این کشور در ماه مه ثابت مانده است. بدین ترتیب احتمال پایین آمدن نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا افزایش می‌یابد که می‌تواند فعالیت اقتصادی را تقویت کرده و تقاضا برای نفت را بالا ببرد.

اما نشانه‌های ضعف تقاضای جهانی برای نفت مانع افزایش بیش از حد قیمت آن می‌شود.

واردات نفت آسیا به عنوان بزرگترین منطقه مصرف‌کننده نفت دنیا در نیمه اول ۲۰۲۴ نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. دلیل اصلی این اتفاق را می‌توان کاهش واردات نفت چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت و دومین مصرف کننده بزرگ نفت در دنیا دانست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده